Har du set vores nye kampagne om håndtering af konflikter med kunder, gæster og passagerer?
Flere og flere oplever desværre konflikter og grænseoverskridende adfærd fra kunder, gæster og passagerer, når de er på arbejde.
Derfor er vi i Branchefællesskabet for Transport, Service og Turisme gået sammen med branchefællesskaberne for Handel, Finans og Kontor om en kampagne med en række film, gode råd og tips, der sætter fokus på at forebygge og håndtere konflikter og grænseoverskridende adfærd i mødet med kunder.
Kampagnen vil køre på bl.a. Facebook, Instagram og YouTube.
Del videoer og materialer
Del gerne videoerne og materialerne på jeres sociale kanaler, nyhedsbreve, intranet og på jeres hjemmeside.
Alle materialer i kampagnen er gratis og til fri benyttelse og kan downloades fra vores kampagnesite: kunde-konflikter.dk
Tre små film med gode råd
Som en del af kampagnen er der bl.a. udviklet tre korte og lettilgængelige film i samarbejde med konfliktrådgiver Jesper Bastholm Munk. Filmene sætter fokus på hvert sit konkrete og handlingsrettede råd:
- Smit med ro
- Skab kontakt
- Hjælp hinanden
Rådene er udviklet, så de kan bruges på tværs af brancher, erfaring og aldersgrupper.
Vis fx filmene på personaledage, temadage, i forbindelse med onboarding eller efteruddannelse, når I sætter konflikter på dagsorden.
I hver film er der et refleksionsspørgsmål, som kan bruges til at tage dialog om, hvordan I håndterer konflikter på jeres arbejdsplads.
Kampagnefilm til kunderne
Derudover er der produceret en varm og humoristisk kampagnefilm, som henvender sig direkte til kunderne og uden løftede pegefingre opfordrer dem til at reflektere over deres adfærd.
Links og nyttige materialer
Kampagnefilmen ligger på vores kampagneside: kunde-konflikter.dk
Her finder du også tips til at arbejde med konflikthåndtering i hverdagen, to plakater til download med gode råd og link til materialer om konflikthåndtering i de enkelte brancher.
Kunde-konflikter.dk
|