Mikrokampagner klar til brug

Flyt holdninger og adfærd med mikrokampagner

Her finder du en række gode råd til dig, der gerne vil i gang med at kommunikere på en ny måde. Du kan også finde  mikrokampagner klar til brug. Med mikrokampagner kan du trænge igennem med budskaberne og nå ud til kollegerne på en helt ny måde. 

Fuld fokus i en kort periode
Mikrokampagner adskiller sig fra den daglige kommunikation ved at ”være synlige overalt” på din virksomhed i en kort  periode med et meget konkret budskab. I 2-3 uger hænger der bannere, plakater alle vegne, dine kolleger finder postkort på kantinebordene, du sender en sms-hilsen hver morgen, de kan deltage i konkurrencer, du gennemfører runderinger og planlægger events, der er med til at holde et skarpt fokus i den korte periode. 

Derefter fjerner I det hele igen og pakker materialerne væk, så det bliver ”tomt,” indtil næste kampagne.

Hør mere om mikrokampagner i videoen her: 

 

Få alle til at tage ansvar

Det bedste arbejdsmiljø kræver samarbejde og opbakning fra både kolleger og ledelse. Når du gennemfører mikrokampagner på arbejdspladsen, så er du med til at påvirke kulturen i en positiv retning. Sammen med dine kolleger planlægger og  gennemfører I mikrokampagnerne, og når I har gennemført 2-3 mikrokampagner om året i en periode, så vil du opleve, at du får flere og flere til at tage ansvar for det gode arbejdsmiljø. Det kan være med til at skabe en ny kultur på arbejdspladsen, hvor alle tager ansvar for arbejdsmiljøet. 

Kampagner klar til brug
Her på hjemmesiden finder du kampagner, der er klar til brug. De kan tilpasses jeres lokale behov ved at lave tekst til bagsider på postkort, eller I kan opfinde jeres helt egne kampagner og materialer.

Færdige kampagneskabeloner

Der er forberedt og rentegnet kampagnematerialer til 6 kampagner. Logofiler og farvedefinitioner er også klar. Til kampagnerne er der også designet en maskot, som du let selv kan få til at ”sige” dit kampagnebudskab, lancere konkurrencen eller på anden måde bruge i din mikrokampagne.

Hver kampagne har en pdf, som giver overblikket over kampagnen, og en række rentegnede filer (pdf-format), som kan bruges til at sende til tryk/print. Du kan tilpasse materialerne til jeres behov ved f.eks. selv at skrive teksten til bagsiden af postkortet, før du sender det til tryk.

De fleste trykkerier kan også ændre tekster på plakater mv., før de f.eks. trykker dine plakater.

Hør mere om mikrokampagner i videoen her: