Planlæg en mikrokampagne
Saml nogle af dine kolleger omkring opgaven, så du ikke står med det hele selv. Det kan være de andre AMR’er eller et kampagneudvalg. Start med at rydde op. Sandsynligvis hænger der flere gamle plakater eller opslag, som ingen lægger mærke til længere.
Gør det sammen
Når du mødes med dine kolleger for at planlægge den kommende mikrokampagne, så kan I med fordel begynde med at beslutte, hvilke issues der er vigtigst for jer at få sat fokus på. Sæt jer gerne et målbart mål for kampagnen. Det kan være i form af antal indleverede nærved-registreringer eller antallet af observerede korrekt anvendte værnemidler.
Diskutér derefter, hvilket konkret budskab I vil sende, og hvilke kanaler I kan ramme jeres kolleger på. Husk både de traditionelle og de utraditionelle virkemidler.
Fordel derefter opgaverne, så nogle laver postkortene færdige, andre beskriver konkurrencer og finder præmier, nogen hænger bannere op osv. Her på hjemmesiden er der flere mikrokampagner, som I kan downloade og gøre til jeres egne.
Hør mere om mikrokampagner i videoen her: