Instruktionsfilm

Når situationen spidser til

Kort animationsfilm om at vide, hvornår man som vagt skal træde til side og overlade situationen til politiet.

Som vagt kommer du jævntligt til at møde konflikter og agressiv adfærd. Mange siutationer vil du kunne løse selv. Men der vil også være situationer, som du ikke er uddannet til at klare, ikke har ressourcerne til at klare alene, eller som du måske ikke har lov til at forsøge at løse selv. For at få et godt psykisk arbejdsmiljø som vagt, er det derfor vigtigt, at du har tjek på, hvad du selv kan løse, og hvornår du skal træde til side og i stedet slå alarm og overlade situationen til politiet. Det har vi lavet en kort animationsfilm om. 

Filmen varer lidt over 2 minutter.

Mere om konflikter

  • Få hjælp til kundekonflikter

    Få hjælp til kundekonflikter

    Har du stået i en konflikt med en kunde på dit arbejde? Eller er du blevet overfuset af en kunde? Så er du ikke alene. Flere og flere oplever desværre konflikter og grænseoverskridende adfærd fra kunder, når de er på arbejde. Vi har samlet 3 råd og vejledning til, hvordan du håndtere konflikter med kunder og gæster på arbejdspladsen.

  • Når gode råd er dyre

    Når gode råd er dyre

    Hvad kan du som medarbejder kan gøre for at forhindre en situation i at udvikle sig? Film og gode råd om håndtering af vold og trusler på jobbet.

  • Vold og trusler

    Vold og trusler

    Videoforedrag om forebyggelse og håndtering af vold, trusler og digital chikane.

Se også

  • Arbejdsmiljøhåndbog for vagter

    Arbejdsmiljøhåndbog for vagter

    Find gode løsninger på de vigtigste arbejdsmiljøproblemer for vagter. Om alt fra udarbejdelse af APV til personlig sikkerhed, alenearbejde og forebyggelse af stress.  

  • Dørmænd og vold

    Dørmænd og vold

    Branchevejledning om dørmænds sikkerhed. Om forebyggelse, instruktion og uddannelse, adgangsforhold, sikkerhedsrutiner, regler for afvisning af gæster mv.