Bliv bedre til at forebygge og håndtere konflikter, så de ikke bliver en psykisk belastning for medarbejderne.
I brancher, hvor medarbejdere har direkte kontakt med kunder og borgere, er konflikthåndtering en uundgåelig del af jobbet. Der kan være kunder eller borgere, som er vrede eller frustrerede over et eller andet, eller som måske ligefrem opfører sig truende eller voldeligt, og det sætter det psykiske arbejdsmiljø under pres.
I forebyggelsespakken “Konflikter med kunder og borgere” drøfter vi jeres muligheder for at forebygge og håndtere konflikter, så de ikke bliver en psykisk belastning for medarbejderne.
Det kan fx handle om at:
- Styrke forståelse af konflikter, altså hvorfor og hvordan de opstår.
- Blive bedre til håndtering og nedtrapning af konflikter i praksis, herunder perspektivforståelse og betydningen af sprog og krop i konflikter.
- Skabe mere tryghed for medarbejdere i konfliktsituationer.
- Følge op på konfliktsituationer og støtte de medarbejdere, der har været været udsat for grænseoverskridende adfærd.
Hvem får I besøg af ?
Forebyggelsespakken "Ergonomi og tekniske hjælpemidler" gennemføres i samarbejde med autoriserede arbejdsmiljørådgivere fra Crecea.
Har I spørgsmål, er I velkomne til at kontakte Crecea ved at skrive til:
Tine Ravn Holmegaard: trh@crecea.dk
Sådan booker du et pakkeforløb
Udfyld formularen på siden her.
I formularen bliver du bedt om at komme med forslag til dato og tidspunkt for opstartssamtalen. Dato og tidspunkt for det videre forløb aftaler I i forbindelse med samtalen.
Husk at angive, hvis virksomhedsbesøget skal finde sted på en anden adresse end virksomhedens officielle.