Introduktion om arbejdsmiljø til nyansatte
Inspiration til et introprogram om virksomhedens arbejdsmiljøarbejde til nyansatte – tjekliste til virksomheden og tjekliste til den nyansatte.
Inspiration til et introprogram om virksomhedens arbejdsmiljøarbejde til nyansatte – tjekliste til virksomheden og tjekliste til den nyansatte.
Den lovpligtige arbejdsmiljøorganisationen kort fortalt. Hvornår er det lovpligtigt med en arbejdsmiljøorganisation? Hvordan skal den organiseres? Og hvem skal sidde i den?
Hvem har pligt til hvad, når der opstår arbejdsmiljøproblemer på arbejdspladsen? Ansvar og pligter kort fortalt.
Hvad der forventes af dig, dine rettigheder og din rolle til daglig.
Hvilke regler er der for obligatorisk arbejdsmiljøuddannelse?
Hvad skal med i den årlige arbejdsmiljødrøftelse?
Hvem skal med i arbejdsmiljøorganisationen?
Få styr på arbejdsmiljøet i virksomheden på en nem og effektiv måde med print-selv materialer.
Kort introduktion til de tre grundpiller i en god instruktion: viden, holdning og adfærd.
Kort introduktion til ansvarsfordelingen mellem arbejdsgiver, leder/mellemleder og medarbejder i forhold til arbejdsmiljøet på virksomheden.
Værktøjer til at arbejde med forandringer på virksomheden. Den navigerer rundt til fire holdepunkter, så I kommer hele vejen rundt om forandringerne.
Materialet omfatter instruktioner til underviseren, gruppeopgaver med tegninger til kursus samt en række instruktive film med cases.
Pjece med gode råd til virksomheder, som vil indføre overvågning. Henvisninger til de regelsæt, der regulerer overvågning af medarbejdere.
Gennemfør APV arbejdet med den metode, som passer jer bedst - færdige brancherettede tjeklister/handlingsplaner, åbne skemaer. Særligt fokus på AMO's rolle